zaterdag 21 april 2012

ding 30

Bij Google-books het Pauperparadijs opgezocht. Je krijgt meteen het
goede boek te zien, jammer genoeg is de kaft niet beschikbaar. Als je op de link drukt zie je een korte beschrijving en eventuele recensies. Ook kun je verwante boeken vinden en de bibliografische gegevens. Er staat een qr-code bij, deze via mijn app op mijn smartphone gefotografeerd en voila de hele pagina is te zien op mijn telefoon. Makkelijk om mee te nemen! Ik lees dat er geen e-book beschikbaar is maar kan wel een gedrukt exemplaar aanschaffen. Via een link kan ik het online kopen maar als je je postcode geeft krijg je ook de locale boekhandels te zien, erg gemakkelijk! Ook kan je zoeken naar een bibliotheek. Vul je postcode met land in en je krijgt verschillende te zien. Jammer genoeg is de dichtstbijzijnde Tresoar in Leeuwarden en wordt de BNWF niet genoemd!. Via de geavanceerde mogelijkheid heb je nog meer zoekmogelijkheden om het goede boek te vinden.

De link naar Google e-books werkte bij mij niet "het door u opgevraagde document is niet beschikbaar in uw land". Later nog maar eens proberen.

Heb Gooreader geïnstalleerd. Wanneer je naar de local library gaat staat het boek Gooreader for dummies al te wachten om geopend te worden. Hier lees je, in het Engels, alle mogelijkheden. Resultaten zijn veelal in het Engels.

Om mijn smartphone heb ik de app Moon+reader. Hiermee heb ik wel eens een boek gelezen. Wel een klein beeld (via een e-reader of I-pad is het comfortabeler) maar voor mij toch te doen. Erg gemakkelijk voor onderweg! Maar een echt boek blijft mijn favoriet!

1 opmerking:

  1. Hallo Janny,
    Je hebt nu denk ik wel een goed beeld van google books. Deze site is ook steeds in ontwikkeling, er komen steeds weer nieuwe toepassingen bij.
    In de bibliotheek is het voor mij wel eens een hulpmiddel geweest om een "nergens anders te vinden" boek te zoeken.
    Ook handig is dat sommige titels online gedeeltelijk of geheel zijn te lezen.
    Wat betreft de e-reader denk ik dat potentiële kopers/leners wachten op het lenen van e-books via de bibliotheek.
    Hopelijk duurt dat niet lang meer.
    Groet Yntskje

    BeantwoordenVerwijderen