woensdag 18 april 2012

ding 29

Ik was al bekend met apps daar mijn man een Ipad heeft.Heb sinds 2 maanden een samsung smartphone, heb dezelfde gekocht als mijn dochter zodat ik bij problemen altijd op haar terug kan vallen en zij was erg tevreden over het apparaat. Nu ikzelf dus een smartphone bezit doe ik er ook meer mee. Vroeger had ik genoeg aan bellen en sms-en maar nu gebruik ik WhatsApp (gratis berichten sturen), Wordfeud (erg verslavend spelletje), ook Twitter en Facebook check ik vaker. Daarnaast krijg je bericht als er een mailtje binnenkomt. Heb geen internetabbonement maar kan thuis op mijn netwerk en bij veel gelegenheden op wifi (zelfs op vakantie in ons hostel in Kiev hadden we gratis wifi!).
Heb de biebapp geinstalleerd maar kan mijn eigen bibliotheek niet vinden! Doe ik iets fout of is hij voor ons nog niet beschikbaar?? Erg jammer!
De app van bibliotheek Amstelland werkt daarentegen wel. Hierop vind je nieuws van die bibliotheek, maar ook info over boeken, 5 gouden tips bij het voorlezen e.d. Ook worden cursussen en evenementen die door de bieb worden georganiseerd vermeld. Nog niet ideaal want je kan hier nog niet de catalogus inkijken, nog niet reserveren en nog niet verlengen.
De app van leeskr8 vond ik erg leuk. Dit is een app gemaakt voor VMBOleerlingen. Je moet steeds uit 2 foto's kiezen wat het beste bij je past, daarna krijg je een top 6 van boeken te zien die je mogelijk leuk vind om te lezen, met beschrijving. Zou nog beter zijn als je die dan kan aanvragen of zien of ze beschikbaar zijn in jouw bibliotheek!
Heb de app voor QRcode geinstalleerd en die meteen uitgeprobeerd, het werkte ook nog! Zie hier wel mogelijkheden voor de bibliotheek. Plak ze op de boeken en laat ze linken naar recensies, info over de schrijver en tips wat nog meer te lezen is in dat genre.

1 opmerking:

  1. Hoi Jut68,
    Je hebt zelf een smartphone, dus ben je al op de hoogte van de vele mogelijkheden. En ik lees dat je er ook goed gebruik van maakt.
    Wat betreft de biebapp, daar kun je de bibliotheken van BNWF inderdaad nog niet op vinden. De app moet denk ik ook nog beter ontwikkeld worden, want de recensies van gebruikers zijn niet geweldig. En die bepalen voor een groot gedeelte toch ook of een app -al dan niet gratis- gedownload wordt.
    Groet Yntskje

    BeantwoordenVerwijderen