dinsdag 17 april 2012

ding 28

Bij dit ding veel sites bekeken en artikelen gelezen. Zo kwam ik op de site van www.crowdfunding.nl , een nederlandse site die goed uitlegt hoe alles werkt. Zij zeggen “crowdfunding is een manier, ongeacht het doel, voor individuele kredietnemende partijen om een financiering te verkrijgen waarbij een beroep wordt gedaan op de bereidheid van de massa om op een laagdrempelige manier te kunnen doneren, uit te lenen dan wel te investeren in een specifiek project”. Uiteindelijk bij Ten pages blijven hangen. Hier kan je aandelen kopen van manuscripten. Deze kosten €5,00 per aandeel. Elk boek kost 2000 aandelen verdeeld over ten minste 100 verschillende kopers in een tijdsbestek van vier maanden. Als alle aandelen verkocht zijn wordt het boek uitgegeven en verdien je mee aan de boekverkoop. Ook wordt je naam vermeld achterin het boek als ontdekker. Worden niet alle aandelen verkocht krijg je €4,00 per aandeel terug.Zie hieronder een voorbeeld

Op de Australische site "Terschelling" ingetypt. Veel oude krantenartikelen bv. over de Lutine. Erg leuk! En veranderingen maken in de tekst is heel makkelijk zonder je te hoeven registreren.

Terschelling doet mee met Verbeter de buurt maar ik kon nog geen knelpunten of ideeen ontdekken. Wel bij andere plaatsen problemen gevonden.

Geen spelletje gedaan want hier moest ik mij weer voor registreren. Wel bij Google Safe Search gekeken. Als je foto's via Google zoekt kun je hem op verschillende filters instellen, maar belangrijker is dat je aanstootgevende foto's kunt melden waar zij dan weer aktie op kunnen ondernemen, zo gaat de filter nog beter werken.

Hoe dit onderwerp in de bibliotheek ingezet kan worden weet ik nog niet. Hier moet ik mijn gedachten nog over laten gaan

1 opmerking:

  1. Ha Jut68!
    Als je je ergens moet registreren bij deze cursus, kun je altijd de codes gebruiken die je voorheen ook bij het volgen van 23 dingen gebruikte. Zoek ze desnoods even op, maar volgens mij was het meestal 23dingen / dingen 23. Handig, want dan hoef je je niet zelf te registreren!
    Terschelling is natuurlijk ook wel weer een dankbaar onderwerp om op te zoeken, je zult altijd wel iets vinden denk ik?! Goede uitvinding toch, Tenpages? Heeft iedereen de kans een boek uit te geven.
    Groeten, Thea

    BeantwoordenVerwijderen